Les biblioteques del Gironès augmenten la seva oferta i proposen 47 clubs de lectura el curs vinent

(Bibblioteques de Girona - 2018-08-28)

Hi participen 12 equipaments bibliotecaris de Girona, Cassà de la Selva, Celrà, Llagostera, Salt, Sarrià de Ter i Sant Gregori. El període d'inscripció comença el dilluns vinent, dia 27 d'agost.

Aquesta tardor tornen els clubs de lectura a les biblioteques del Gironès, que augmenten la seva oferta un 15%. Un total de 12 equipaments bibliotecaris oferiran als seus lectors i lectores 47 propostes (6 més que l’any anterior) on poder compartir les ganes de llegir, fer amics i xerrar amb l’excusa d'una lectura interessant. A partir del 27 d’agost comença el període d’inscripció als clubs de les biblioteques públiques de Cassà de la Selva, Celrà, Girona, Llagostera, Salt, Sarrià de Ter i Sant Gregori per al curs 2018-19, sota el lema “Clubs de lectura, n’hi ha un per tu!”. Durant el setembre es faran les sessions de presentació  d’alguns dels clubs de lectura i posteriorment començaran les primeres sessions en els dies programats.

De clubs, n’hi ha per a tots els gustos: des d’aquells on es comenten obres de narrativa en general fins als més especialitzats temàticament o per gènere literari: clubs de novel•la negra, de teatre, de poesia, de còmic, de premsa, de literatura i cuina, de literatura i art, de literatura i cinema, en anglès, etc. També se’n poden trobar d’adreçats a joves o a nens o a persones que necessiten millorar les habilitats lectores o de la llengua en la qual està escrit el llibre. Per tant l’oferta és molt diversa i permet trobar la proposta que millor s’ajusta als interessos de la ciutadania. Com a novetats d’enguany hi ha el club de lectura en francès que s’organitza a la Biblioteca Ernest Lluch i el de música que organitza la Biblioteca Salvador Allende.

Què és un club de lectura?

Els clubs de lectura es creen a partir de persones interessades a compartir la lectura i el comentari d'obres diverses. És un espai de tertúlia i debat, en què el grup s'organitza per llegir el mateix llibre i reunir-se un dia, a la biblioteca, per comentar-lo. Es tracta d’una activitat que reuneix persones lectores que han decidit compartir el plaer de la lectura amb altres lectors i que avui en dia s’han convertit en una oferta ineludible de les biblioteques.

Amb els clubs de lectura es presenta l’oportunitat de fer-ho de manera habitual i amb la possibilitat d’aprofundir en cada lectura més enllà de la simple valoració: durant la trobada mensual es pot fer un apropament crític de l’obra amb una persona que condueix la reunió. A més, a partir del clubs es promou un ús participatiu de la biblioteca, on el grup pren vida pròpia i pot arribar a desenvolupar altres activitats de manera conjunta. A vegades es convida l’autor o l’autora a participar de la tertúlia i així poder comentar amb ell el procés d’elaboració de l’obra i el seu contingut.

Avui en dia, s’han convertit en una oferta ineludible de les biblioteques i s’adrecen a tot tipus de públic, sigui diferenciat per edats, per tipus de text, per temàtica o fins i tot per poder millorar les habilitats lectores o de la llengua en la qual està escrit el llibre.

Per participar-hi, només cal inscriure’s a la biblioteca corresponent i prendre el compromís d’assistir a les reunions mensuals havent llegit el llibre proposat, que proporciona la mateixa biblioteca. La inscripció és gratuïta.

Clubs de lectura del Gironès 2018/19 (http://www2.girona.cat/documents/11622/248124/BI_2018_08+Clubs_de_lectura_del_Girones_1819.pdf)

Clubs de lectura del Gironès Infantils 2018/19 (http://www2.girona.cat/documents/11622/248124/BI_2018_08+Clubs_de_lectura_del_Girones_infantils_1819.pdf)