El projecte “Rius de llibres” dinamitzarà la distribució de llibres de segona mà a la ciutat

(Biblioteques - 2018-08-02)

La iniciativa, que  vol apropar la lectura a llocs d’afluència ciutadana, s’ha presentat aquest matí a l’estació d’autobusos de Girona, que serà un dels punts de recollida de llibres.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, acompanyada del director de CIMALSA, Enric Ticó, i del responsable de Connexió Papyrus, Jordi Artigal, han presentat la iniciativa conjunta “Rius de llibres”, que té per objectiu apropar els llibres i la lectura a llocs d’afluència ciutadana, allargant la vida útil dels llibres gràcies a la seva reutilització i distribució a diversos espais de la ciutat. La proposta s’ha presentat aquest matí a l’estació d’autobusos de Girona, que serà un dels punts de distribució de llibres.
A partir d’avui mateix, tant l’estació d’autobusos com el Centre Cultural La Mercè, disposaran d’un espai amb prestatgeries per poder recollir de forma gratuïta diferents exemplars i està previst que la iniciativa s’estengui a diferents equipaments i ubicacions de la ciutat. Els espais seran únicament per recollir llibres, i no per dipositar-n’hi.
La proposta neix de la col·laboració inicial entre l’Ajuntament de Girona, l’associació cultural sense ànim de lucre Connexió Papyrus, que té com a objectiu recollir llibres usats per redistribuir-los, i l’entitat gestora de l’estació d’autobusos CIMALSA, que serà la responsable de mantenir les prestatgeries i d’omplir-les amb els llibres que se’ls vagin proporcionant.
L’Ajuntament i Connexió Papyrus col·laboren habitualment, atès que aquesta entitat és una de les que rep fons de la biblioteques municipals que es donen de baixa i que poden ser d’interès en la tasca que aquesta realitza. A més, és un dels llocs on s’adreça a les persones que tenen interès en fer donacions de fons particulars que no tenen cabuda a les biblioteques.