Lliurament dels premis del concurs de Punts de Llibre i de Jocs Florals de l’Ajuntament de Girona

(Biblioteques - 2018-05-28)

Un miler de nens i nenes de les escoles de la ciutat omplen l’Auditori.

El regidor de Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Cristóbal Sànchez, ha donat la benvinguda als més de mil assistents al lliurament de premis del concurs de Punts de Llibre i dels Jocs Florals de primària, organitzats per l’Ajuntament de Girona, a l’Auditori-Palau de Congressos.
Al concurs de Punts de Llibre, enguany s’han valorat especialment els temes relacionats amb els gats dins la literatura infantil. La participació ha estat molt alta, amb 1.008 treballs rebuts de 24 centres d'educació primària de la ciutat, i s'han editat 3.500 punts dels tres primers premis. Es pot veure l'exposició de tots els punts rebuts en una exposició itinerant per les biblioteques públiques de la ciutat.
Pel que fa als Jocs Florals de Primària, s’han presentat 359 composicions de 23 centres educatius de la ciutat. Per a la prosa, aquest any se suggeria el tema de Les dones de Girona.
Com acompanyament de l’acte, l’alumnat de l’escola Santa Eugènia de Girona ha ofert la representació de la Cantata “La Nimfa del Rec”.
Els premis del XVII Concurs de Punts de llibre, que han estat molt repartits entre les escoles participants, han estat els següents:

Cicle inicial
1r premi: JONATHAN JIMÉNEZ HOMS de l’Escola Montfalgars
2n premi: EUDALD TRÀFACH CALLE de l’Escola Marta Mata
3r premi: JAN DUCH JEREZ de l’Escola Domeny

Cicle mitjà
1r premi: ADAMA KANDEH de l’Escola Josep Dalmau Carles
2n premi: ALBA ROQUETA de  l’Escola Vedruna
3r premi: MARTINA VÁZQUEZ PIFERRER de l’Escola Les Alzines

Cicle superior
1r premi: JOSEFINA ESTÉVEZ de l’Escola Cassià Costal
2n premi: KEXIAN DEI de l’Escola Santa Eugènia
3r premi: JULIA BAUTISTA I HERRERA de l’Escola Montfalgars

Enhorabona a tots i totes les participants i, en especial als nens i nenes premiats.