Èxit de la XII Jornada de Biblioteques Escolars

(Biblioteques - 2017-10-19)

105 persones entre mestres i personal bibliotecari van participar a la XII Jornada de Biblioteques Escolars que va tenir lloc el passat dia 17 d'octubre a la Biblioteca Antònia Adroher.
El lema de la Jornada d'enguany era La promoció lectora des de la biblioteca escolar, i es volia posar en valor el paper d'aquests equipaments com a recursos imprescindibles dens dels centre educatius per a fomentar l'aprenentatge i el gust per la lectura entre infants i joves. La ponència central va anar a càrrec d'Enric Queralt, docent i formador especialitzat en l'ensenyament i l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura. La seva intervenció va ser intensa i engrescadora aportant moltes idees, propostes i reflexions que ben segur van trencar més d'un esquema. Posteriorment es van desenvolupar quatre tallers simultànis: Exploradors d'àlbums il·lustrats, Laboratori de lectura i creació: juguem amb les ombres, Treballem valors amb els còmics i Bibliomaleta, arrela't a la lectura. Es va aprofitar també per compartir el projecte de promoció lectora Excuses per llegir algun llibre més, que promou el CRP del Gironès. Per finalitzar la jornada, es van presentar els resultats del projectes Activa la biblioteca del curs anterior i, l'alcaldessa de Girona, van lliurar els premis Activa per al present curs que han estat atorgats a les escoles Verd, Santa Eugènia, Àgora i Carme Auguet.