La Diputació i l´Ajuntament de Girona editen un conte de Prudenci Bertrana i un text d´Aurora Bertrana perquè les biblioteques el regalin als usuaris

(Biblioteques - 2017-09-22)

El Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Girona han editat un opuscle amb un conte de Prudenci Bertrana i un fragment de les memòries d’Aurora Bertrana amb motiu de l’Any Bertrana.
Aquest opuscle, del qual se’n han fet 10.000 exemplars, estarà a disposició de tots els usuaris de les biblioteques i de forma gratuïta a partir del proper 25 de setembre. La iniciativa de la Diputació i l’Ajuntament s’emmarca en el conjunt d’activitats i actes de commemoració del naixement dels escriptors Prudenci Bertrana i de la seva filla Aurora, nascuts a Tordera l’any 1867 i a Girona el 1892, respectivament, en el seu 150è i 125è aniversari.
El conte de Prudencia Bertrana “un bibliotecari i els clàssics castellans” i el fragment de les memòries d’Autora Bertrana titulat “els meus inicis com a escriptora” s’han editat en forma d’una publicació capiculada que inclou també una fotografia de cadascun dels autors i un reclam de la periodista i escriptora Eva Vàzquez que diu: “Prudencia Bertrana enlluerna, sense cap dubte, però Aurora Bertrana ens comprèn, ens continua comprenent”.
“Un bibliotecari i els clàssics castellans” se situa a la primera biblioteca que hi va haver a la ciutat de Girona i la figura del seu bibliotecari, mentre que en “els meus inicis com a escriptora”, Aurora Bertrana reflexiona sobre les seves primeres lectures i com va néixer la seva primera novel·la.