Clubs de lectura, atrevir-se a llegir en companyia

(Biblioteques - 2017-09-07)

Les biblioteques del Gironès presenten la seva oferta de clubs.

Aquesta tardor tornen els clubs de lectura a les biblioteques del Gironès. Un total d’11 equipament bibliotecaris ofereixen als seus lectors 41 clubs on poder compartir les seves ganes de llegir, fer amics i xerrar amb l'excusa d'una lectura interessant. Ja us podeu inscriure als clubs que presenten les biblioteques públiques de Cassà de la Selva, Celrà, Girona, Llagostera, Salt, Sarrià de Ter i Sant Gregori per a aquest curs 2017-18,  sota el lema “Clubs de lectura, n’hi ha un per tu!”. Els de la Biblioteca Carles Rahola es presentaran en el Mercat de clubs que se celebrarà el proper 18 de setembre.
De clubs, n’hi per a tots els gustos: des d’aquells on es comenten obres de narrativa en general, fins als més especialitzats temàticament o per gènere literari: novel·la negra, teatre, poesia, còmic, premsa, literatura i cuina, literatura i art, literatura i cinema, en anglès, etc. També podeu trobar-ne que estan adreçats a joves o a nens o a persones que necessiten millorar les habilitats lectores o de la llengua en la qual està escrit el llibre. Per tant l’oferta és molt variada i permet trobar la proposta que millor s’ajusti als vostres interessos.
Podeu consultar la programació aquí.

Què és un club de lectura?
Els clubs de lectura es creen a partir de persones interessades a compartir la lectura i el comentari d'obres diverses. És un espai de tertúlia i debat en què el grup s'organitza per llegir el mateix llibre i reunir-se un dia al mes, a la biblioteca, per comentar-lo. Es tracta d'una activitat que reuneix persones lectores que han decidit compartir el plaer de la lectura amb altres lectors i que avui en dia s’han convertit en una oferta ineludible de les biblioteques.
Amb els clubs de lectura es presenta l’oportunitat de fer-ho de manera habitual i amb la possibilitat d’aprofundir en cada lectura més enllà de la simple valoració: durant la trobada mensual es pot fer un apropament crític de l’obra de la mà d’una persona experta que condueix la reunió. A més, a partir del clubs es promou un ús participatiu de la biblioteca, on el grup pren vida pròpia i pot arribar a desenvolupar altres activitats de manera conjunta. A vegades es convida l’autor o l’autora a participar de la tertúlia i així poder comentar amb ell el procés d’elaboració de l’obra i el seu contingut.
Per participar-hi, només cal inscriure’s a la biblioteca corresponent i prendre el compromís d’assistir a les reunions mensuals havent llegit el llibre proposat, que proporciona la mateixa biblioteca. La inscripció és gratuïta.