Les Biblioteques de Girona segueixen cantant Quina, encara hi ets a temps...

(Biblioteques - 2017-09-04)

Fins el 9 de setembre, tots els nens i nenes usuaris de les biblioteques poden participar en la proposta de foment lector.

“La Quina de l’estiu” és una acció de promoció lectora que els responsables de la secció infantil de les biblioteques de Girona han preparat per dinamitzar l’estiu dels infants de 3 a 12 anys. Inspirada en el joc de la quina, proposa la realització de propostes i reptes de dinamització lectora, d’escriptura i creació que posaran a prova la seva imaginació i habilitats creatives. Els participants, a mesura que van fent les activitats proposades en la llibreta que se’ls dona quan s’inscriuen, poden aconseguir línia o quina, amb el premi corresponent. Hi ha 2 tipus de llibretes amb quinze propostes adaptades a dues franges d’edat: infantil (de 3 a 6 anys) i júnior (de 7 a 12 anys).
Són propostes de lectura, escriptura i creació. Finalitzar la llibreta implica directament haver llegit tres llibres. Participar és senzill, només cal apuntar-se presencialment a la biblioteca més propera i disposar del carnet de biblioteca, que és gratuït i es pot fer en el mateix moment de la inscripció.
Amb aquesta nova iniciativa, les biblioteques de Girona volen incentivar d’una forma lúdica i engrescadora la lectura i l’escriptura entre la mainada, alhora que es reivindiquen com a espai de lleure també a l’estiu.
A hores d’ara s’han registrat més de 250 nen i nenes, sent la biblioteca Antònia Adroher, amb 99, la que n’ha registrat més. Tenen lleugerament més èxit les destinades al públic júnior, que no pas a l’infantil i ja s’han cantat una cinquantena de línies i una trentena de quines.